HUBNEME SPOLEČNĚ: Dozvuky, aneb jak to vidí účastnice

Přečtěte si rozhovor s účastnicemi hubnoucího programu - co jim tři měsíce pod naším vedením daly, s čím bojovaly a jak si užívají dosažených výsledků

Kajka - třiatřicetiletá maminka roční dcery a jedna z favoritek

Proč jste se do akce přihlásila?

Přihlásila jsem se proto, že jsem potřebovala další motivaci k hubnutí.  V těhotenství jsem přibrala 20 kilo a ještě před touto akcí se mi podařilo 21 zhubnout. Ale už před otěhotněním jsem vážila moc a tak jsem chtěla zhubnout ještě trošku víc. A k tomu mi pomohly právě obě cvičitelky v Klecanech, když uspořádaly akci Hubneme společně.

Chtělo to velké přemlouvání, nebo jste byla již sama odhodlaná zhubnout?

Přemlouvání ke zhubnutí to chtělo, ale byla jsem odhodlaná a přesvědčená, že musím, tak to docela šlo.

Jak jste reagovala na první výsledky v nultém týdnu, kdy jsme vám sdělily procenta tělesného tuku a svalové hmoty?

Procento tělesného tuku bylo hodně vysoké, ale vzhledem k tomu, že jsem ještě před akcí měla mnohem víc, tak jsem radši ani nepřemýšlela nad tím, kolik to muselo být před zhubnutím těch zmíněných 21 kil. Myslím si, že svalové hmoty mám tak akorát. Ale pokud bude ubývat tuk a budou růst svaly, tak se zlobit nebudu

Co jste ve své životosprávě změnila a jak se vám to dařilo celou dobu dodržovat?

Nejdůležitější bylo, že jsem přestala pít sladké nápoje a začala pít obyčejnou neperlivou vodu nebo neslazený ovocný čaj. A také jsem se začala snažit jíst pravidelně pětkrát denně a zbytečně nejíst sladké, což je pro mě dost utrpení. Přežít bez čokolády je pro mě téměř nadlidský problém

Jaký máte vztah k pohybu?

Vztah k pohybu jsem měla vždycky kladný.  Jak aktivně, tak pasivně

Jaké sporty pravidelně děláte a jak často?

Pravidelně hraju každý týden volejbal. Dřív jsem hrála squash, ale ten jsem od porodu nezkoušela, protože mám problémy s rukama. Ale až se to upraví, tak bych chtěla zase začít. V zimě jezdíme občas lyžovat a v létě na vodu. A pak mám už sedmnáct let koně, o kterého jsem se starala a jezdila na něm, ale na toho teď nemám moc času. Ale už jsem k němu začala chodit alespoň jednou týdně, když mi malou někdo pohlídá, i když se zatím o něj jen starám a nejezdím.

Jaké cvičení, případně další pohyb jste při hubnutí vykonávala a jak často, s jakou pravidelností?

Poslední čtyři měsíce se opravdu intenzivně snažím hýbat. Dvakrát týdně chodím na cvičení do Klecan, jednou týdně hraju volejbal a dvakrát až třikrát týdně šlapu doma na svém stroji Eliptical nebo jak se to jmenuje   (ani rotoped ani běžící pás, navíc se u toho hýbou i ruce)

Co pro vás bylo v průběhu akce nejtěžší?

Nejtěžší bylo v průběhu druhého měsíce zase získat motivaci, protože už to pro mě bylo moc dlouhé. Ne ta akce samotná, ale ta moje snaha o hubnutí už trvá přibližně od loňského srpna. A hubnula jsem v podstatě od porodu, který byl loni v lednu.

Kdy jste pozorovala první výsledky?

Výsledky jsem pozorovala tak nějak průběžně. Žádný velký skok nenastal, ale hubnu postupně.

Kdy si změny všimlo okolí?

I okolí si mého vzhledu všímalo postupně. Pokaždé, když mě někdo chvíli neviděl, tak pak říkal, jak moc jsem zhubla a jak mi to sluší

Jak vás podporovala rodina a nejbližší?

Nejvíce mě podporoval a stále podporuje můj manžel a to hlavně tím, že se snaží jezdit dřív z práce a starat se o naší roční dcerku, abych mohla chodit cvičit. A pak mám také slíbený víkend v Paříži za to, že se mi podařilo zhubnout A další motivací byla sázka s mojí sestrou. Vsadily jsme se, že pokud každá nezhubneme 5, respektivě já 6 kilo (abychom měly obě stejně), tak ona se obarví na zrzavo a já na blond. Naštěstí se mi to podařilo a mám stále hnědé vlasy  Ale musím upřesnit, že slíbená Paříž (ještě jsme tam nebyli) i sázka proběhla ještě před akcí Hubneme společně.

Jakým problémům, překážkám jste v průběhu hubnutí čelila?

Problémem jsou hlavně různé oslavy a návštěvy. Tam se udržet nesníst všechno, co vidím, je dost těžké. Chce to pevné nervy. A pak si říct, že to zase vycvičím.

Jak hodnotíte své konečné výsledky?

Končené výsledky hodnotím jako výborné. Jak jsem psala výše, podařilo se mi před akcí zhubnout 21kilo (nevím, kolik z toho bylo tuku) a na akci Hubneme společně dalších 5 kilo tuku.

Odměnila jste se nějak?

Největší odměnou pro mě jsou obdivné komentáře manžela, kamarádů, kamarádek a známých, jak mi to teď moc sluší. Další odměna je to, jak mi jsou najednou kalhoty, které už mi dávno nebyly. A neposlední odměnou je nové spodní prádlo pod stromečkem od manžela, protože to původní mi je moc velké. To je bohužel to negativní na mém hubnutí (zmenšily se mi hodně prsa), ale snad jediné.

Jak jste přečkala Vánoce - svátky jídla a lenošení? Dařilo se držet nastartovaný režim?

Kupodivu jsem o Vánocích přibrala „jen“ jedno kilo, i když jsem se moc nedržela a ani moc necvičila. To už se mi podařilo zase shodit a k tomu ještě jedno další :-)

Jaký režim máte nyní, stále se snažíte zhubnout, nebo váhu udržet?

Vlastně se snažím o obojí. Ještě bych chtěla pár kilo tuku shodit, ale pokud se to již nepodaří, tak budu i tak spokojená a chtěla bych si nynější váhu udržet.

Co byste na příští akci udělala jinak?

Vím, že jsem ještě měla velké rezervy hlavně, co se týká jídelníčku. Pohybu jsem měla dostatek a asi hlavně díky němu se mi dařilo hubnout.

Co byste změnila příště z organizačního hlediska - vážení, zapisování hodnot, prezentace na internetu...?

Já bych asi nic neměnila. Vyhovovalo mi asi vše.

A co byste řekla na závěr?

Závěrem bych moc chtěla poděkovat paním cvičitelkám nejen za akci Hubneme společně, ale i za hodiny cvičení. Někdy se doma musím hodně přemlouvat, abych opustila teplo domova a vyrazila cvičit. Ale vždycky si uvědomím, že mě to cvičení baví a navíc pro sebe něco udělám, tak se dokopu a jedu. Nebydlím totiž v Klecanech, ale ve vesnici asi 13km daleko.  Cvičit budu chodit dál a už se těším na další hubnoucí akci. Je to totiž velká motivace, když vidím, že ostatní hubnou. A když ostatní, tak já přeci taky  Soutěživého ducha holt nezapřu 



 Jitka - sedmatřicetiletá maminka malého školáka

Proč jste se do akce přihlásila?

Protože jsem zjistila, že pomalu, ale vytrvale přibírám a oblečení mi je malé. Nejdřív jsem nad tím mávla rukou, že jsou důležitější věci, manželovi to taky nevadilo, ale když už mi opravdu bylo všechno těsné, řekla jsem si dost.

Chtělo to velké přemlouvání, nebo jste byla již sama odhodlaná zhubnout?

Odhodlaná jsem byla, jen jsem nějak nevěděla jak. V tu dobu akorát začala akce Hubneme společně, takže to bylo načasované akorát.

Jak jste reagovala na první výsledky v nultém týdnu, kdy jsme vám sdělily procenta tělesného tuku a svalové hmoty?

Pod svalovou hmotou si celkem neumím nic představit, ale procenta tuku mě docela překvapila (nemile).

Co jste ve své životosprávě změnila a jak se vám to dařilo celou dobu dodržovat?

Přestala jsem se cpát sladkým (kobliha ke snídani, koláč ke svačině, sladké jogurty) a nezdravým (např. smažená jídla, brambůrky), zařadila jsem více zeleniny, ale hlavně se snažím jíst 5x denně.

Jaký máte vztah k pohybu?

Můj vztah k pohybu není nijak valný, nikdy jsem nesportovala (kromě lyžování), jsem spíš kavárenský povaleč. Bohužel s přibývajícími lety mi moje tělo začalo odmítat dělat radost...

Jaké sporty pravidelně děláte a jak často?

Pokud je sport ono cvičení, při kterém se snažím vypadat lépe, tak potom tedy aerobic, zumba a šlapání doma na orbitreku. Od každého jednou týdně.

Jaké cvičení, případně další pohyb jste při hubnutí vykonávala a jak často, s jakou pravidelností?

Před hubnutím nic, nyní výše popsané.

Co pro vás bylo v průběhu akce nejtěžší?

"Nežrat" dobrůtky...

Kdy jste pozorovala první výsledky?

Asi za měsíc jsem zjistila, že džíny, které mi byly ale hodně těsné, mi jsou volně!

Kdy si změny všimlo okolí?

Asi po necelých dvou měsících si všimli v práci, že "je mě míň".

Jak vás podporovala rodina a nejbližší?

Manžel mě podporuje. Když jdu cvičit, nejde do hospody, ale hlídá dítko :-)) (nadsázka)

Jakým problémům, překážkám jste v průběhu hubnutí čelila?

Celkem žádným.

Jak hodnotíte své konečné výsledky?

Jsem nadšená! Mám nové kalhoty o dvě čísla menší. Rozhodně hodlám pokračovat.

Odměnila jste se nějak?

Koupila jsem si ony kalhoty :-) Odměnou mi bude i to, že se zase vejdou do svého oblečení a bude mi to slušet.

Jak jste přečkala Vánoce - svátky jídla a lenošení? Dařilo se držet
nastartovaný režim?

Celkem v pohodě. Cukroví jsem napekla málo, ani jsem se nepřejídala. O Silvestru jsem se sice trochu přecpala chlebíčky, následně je pak ještě dojídala, ale utěšovala jsem se vidinou lednového cvičení.

Co udělaly Vánoce s vaší váhou?

Malinko stoupla, maximálně o 1 kg, ale brzy to zase bylo dole.

Jaký režim máte nyní, stále se snažíte zhubnout, nebo váhu udržet?

Režim jsem nezměnila, chci ještě zhubnout. Když jsem zjistila, že to opravdu funguje, byla by škoda nepokračovat, stále ještě to není ideální.

Co byste na příští akci udělala jinak?

Nic mě nenapadá.

Co byste změnila příště z organizačního hlediska - vážení, zapisování hodnot, prezentace na internetu...?

Nic, takto mi to vyhovovalo.

Co vám chybí na hodinách aerobiku a posilování v Klecanech, co byste změnila?

Mám ráda taneční aerobic a choreografii do prostoru, tak kdyby toho bylo více... (a méně těch gumiček a činek... brrr)

A co byste řekla na závěr?

Na závěr bych chtěla moc poděkovat za akci Hubneme společně. Nebýt jí, asi bych nikdy hubnout nezačala, nevěřila jsem, že to může fakt fungovat!!!